(CZ) Preferované interpersonální chování učitele
(EN) Preferred interpersonal behaviour of teachers
Autor / Author: Mlčák, Z.
Klíčová slova / Key words: interpersonální chování - systém interpersonální diagnózy - protektivní rysy v chování
Příspěvek se zabývá empirickým zkoumáním problematiky ideální konfigurace sociálních rysů osobnosti učitele, který se profesně angažuje při výchově a vzděláváni učňovské mládeže. Na podkladě Learyho systému interpersonálni diagózy osobnosti a z ní vycházející metodiky ICL, aplikované u 368 Žáků SOU, se ideální osobnost učitele jeví jako ta, která ve svém chování vůči žákům vykazuje protektivní způsob interpersonálního chování.
Annotation:
The contribution is concemcd with empirical research into the question of the ideal combination of the social charakteristics of teachers who are professionally engaged in the education of young apprentices. On the basis of the Leary system of interactional diagnosis and the ensuing ICL method which was applied to 368 Secondary Technical School pupils, it became apparent that the ideal personality of a teacher was one who adopted a protective method of interpersonal behaviour towards the pupils.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: