3/1996 -
(CZ) Které vědomosti a dovednosti z pedagogiky považují učitelé za důležité?
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Výzkumné sdělení Research Report
(CZ) Které vědomosti a dovednosti z pedagogiky považují učitelé za důležité?
(EN) What kinds of knowledge and skills are considered important by the teachers?
Strana / Page: 256-264
Autor / Author: Chráska, M.
Klíčová slova / Key words: Q-metodologie, hodnocení vědomostí a dovedností z pedagogiky, reliabilita měření, neparametrická statistika, analýza rozptylu, faktorová analýza, pragmatický přístup, příprava učitelů
Anotace: Autor / Author: Chráska, M.
Klíčová slova / Key words: Q-metodologie, hodnocení vědomostí a dovedností z pedagogiky, reliabilita měření, neparametrická statistika, analýza rozptylu, faktorová analýza, pragmatický přístup, příprava učitelů
Stať popisuje realizaci a výsledky výzkumu, ve kterém se pomocí Q-metodologie zjišťovaly názory učitelů v praxi na důležitost vybraných vědomostí a dovedností z pedagogiky. Velká pozornost je v práci věnována otázce spolehlivosti a přesnosti výsledků výzkumu. Pro exaktní posouzení reliability provedeného měření jsou popisovány dva modely výpočtu koeficientu reliability.
Annotation:
The study describes the on the Q-type methods based research inquiringof the in-service teachers upon opinions concerning the importance of selected items of pedagogical knowledge and skills. The main attention is drawn to the realiability and exactness of research results. Two models (formula) of the reliability coefficient are described.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: