4/1996 -
(CZ) K možnostem analýzy školského dialogu
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Výzkumné sdělení Research Report
(CZ) K možnostem analýzy školského dialogu
(EN) Prospects of the school dialogue's analysis
Strana / Page: 354-364
Autor / Author: Höflerová, E.
Klíčová slova / Key words: dialog, komunikační situace, záměr mluvčího, komunikativní funkce výpovědi, výrazově formační prostředky, účinnost vyjádření
Anotace: Autor / Author: Höflerová, E.
Klíčová slova / Key words: dialog, komunikační situace, záměr mluvčího, komunikativní funkce výpovědi, výrazově formační prostředky, účinnost vyjádření
Článek je sondou do problematikу školské komunikace. Předmětem analýzy je nevýukový dialog mezi učitelem a žáky. Při rozboru nejsou opomenuta hlediska psycholingvistická a sociolingvistická, hlavním záměrem je však zdůraznit ty verbální výrazové prostředky, které přispívají k účinnosti pedagogického působeni.
Annotation:
Article probes into problems of school communication. The subject of the analysis is a non-instructional dialogue between teacher and pupils. In the course of the analysis, the psycholinguistic and sociolinguistic views are not ncglcctcd, but the main purpose is to stress those verbal means of expression that contribute to the efficiency of pedagogical influence.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: