4/1994 (MONO) -
(CZ) Povolání učitele z perspektivy žáka
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Výzkumné sdělení Research Report
(CZ) Povolání učitele z perspektivy žáka
(EN) Teacher's profession from the pupil's point of view
Strana / Page: 342-346
Autor / Author: Semerádová, V.
Klíčová slova / Key words: učitelská profese, commitment, poslání, požadavky profese, kariéra, žáci ZŠ, studenti PedF
Anotace: Autor / Author: Semerádová, V.
Klíčová slova / Key words: učitelská profese, commitment, poslání, požadavky profese, kariéra, žáci ZŠ, studenti PedF
Článek podává úvodní informaci o výzkumu prováděném na ZŠ, jehož účelem bylo získat obraz povolání učitele z pohledu žáků. Porovnává tento obraz s commitmentem učitelské profese popsaným P. Woodsem u učitelů v praxi a commitmentem získaným u studentů PedF. Poukazuje na obecně platnou strukturu obrazu učitelské profese.
Annotation:
The goal of the presented research is to get a picture of teacher’s profession as seen by pupils from the basic school. This picture is compared with the commitment of teachers to their profession as referred by P. Woods, and with the commitment obtained from students of education. The common structure of commitment ofteachers, students and pupils is pointed out.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: