Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1994 (MONO) -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Reflexe učitelské profese: divadlo, dílna a těžký život v pojetí výuky
(EN) The reflection of the teacher's profession: "theatre", "workshop" and "hard life" in conception of the instruction

Strana / Page: 377-388
Autor / Author: Slavík, J., Čapková, D.
Klíčová slova / Key words: pojetí výuky, učitel, profese, reflexe, praxe


Anotace:

Učitelovo pojetí výuky je v článku zkoumáno jako komplexní model učitelova jednání prostřednictvím analýzy reflektivních bilancí (expresivních učitelských záznamů) vyučovacích hodin.



Annotation:

The purpose of this paper is to present one of the possibilities of the qualitative approach to investigation of the teacher’s conception of the instruction. The paper focuses on the analysis of “reflective accounts" , it is the teacher’s expressive account ofthe lesson, fhe qualitative analysis showed three types ofthe conception patterns: 1) "workshop", oriented to pupil’s knowledges, facts and skills, 2) "theatre", oriented to pupil’s originality, expression and enjoyment, 3) "hard life" oriented to pupil’s reflection of ownself doing and thinking. Three cognitive levels were distinguished a) professional unconsciousness (teacher is not able to see his/her professional problem), b) practice professional consciousness (professional problem is described, but il is not analy/ed), c) discursive professional consciousness (analytical teacher’s approach to professional reality).



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}