Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1993 -
Studie Studies

(CZ) Komparativní a mezinárodní pedagogika: analytické zhodnocení stavu v Československu
(EN) Comparative and international education: State-of-the-art in Czechoslovakia

Strana / Page: 45-54
Autor / Author: Průcha, J., Walterová, E.
Klíčová slova / Key words: komparativní pedagogika, mezinárodní pedagogika, transformace vzdělávacího systému


Anotace:

Studie předkládá shrnující zhodnocení současného stavu oboru za období 1990-1992. Vymezuje pojetí obou disciplín, uvádí stručný přehled historického vývoje a soustřeďuje se na rozbor publikovaných čs. prací. Kvantitativní analýzou se hodnotí příslušné publikace podle čtyř hledisek: (1) obsah publikací, (2) metodologický přístup, (3) tématické zaměření, (4) teritoriální pokrytí. Studie je zakončena úvahou o využitelnost komparativní a mezinárodní pedagogiky pro transformaci českého vzdělávacího systému.



Annotation:

The paper presents an evaluation of the contemporary state of comparative and international education in Czechoslovakia during the latest period (1990-1992). It explains different approaches in defining the scope of both disciplines. A brief survey of the history of comparative education in Czechoslovakia is followed by an analytical evaluation of its production. The sample of 308 publications by Czechoslovak authors in comparative and international education has been subjected to qualitative and quantitative analysis. Four levels of analysis have been differentiated concerning (1) the content, (2) methodological approach, (3) thematic focus and (4) territorial relatedness of publications. The most relevant data are presented in Tables 1-2. Conclusions based on quantitative analysis are derived concerning the profile and trends in Czechoslovak comparative and international education.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}