Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1993 -
Studie Studies

(CZ) Pluralita žákovských hledisek jako nástroj účinného poznání
(EN) Diversity of pupil's experiences in the classroom - how to use them for better knowledge

Strana / Page: 277-284
Autor / Author: Štech, S.
Klíčová slova / Key words: psychodidaktika, transmisivní a konstruktivistické vyučování, sociokognitivní konflikt


Anotace:

Na základě analýzy zkušeností tří skupin reformního pedagogického hnutí tzv. Nové výchovy autor prezentuje tři různé způsoby práce s pluralitou žákovské zkušenosti. Nahlíží je prizmatem účinného přispění k rozvoji žákova poznání. Ve zkoumané praxi objevujeme: pouhé vyvolání a formalizaci žákovy zkušenosti (představy), práci s konfrontací vypracovaných hledisek a konečně kontrolované utváření pojmů.



Annotation:

Based on the analysis of alternative educational groups belonging to the New Education stream, the author tries to show different conceptions of the work on the divesity. He stresses three ones: simple stimulation of pupil's experiences formalization, comparison or even confrontation of pupil's positions and the managed conceptualization process.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}