3/1993 -
(CZ) Pluralita žákovských hledisek jako nástroj účinného poznání
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) Pluralita žákovských hledisek jako nástroj účinného poznání
(EN) Diversity of pupil's experiences in the classroom - how to use them for better knowledge
Strana / Page: 277-284
Autor / Author: Štech, S.
Klíčová slova / Key words: psychodidaktika, transmisivní a konstruktivistické vyučování, sociokognitivní konflikt
Anotace: Autor / Author: Štech, S.
Klíčová slova / Key words: psychodidaktika, transmisivní a konstruktivistické vyučování, sociokognitivní konflikt
Na základě analýzy zkušeností tří skupin reformního pedagogického hnutí tzv. Nové výchovy autor prezentuje tři různé způsoby práce s pluralitou žákovské zkušenosti. Nahlíží je prizmatem účinného přispění k rozvoji žákova poznání. Ve zkoumané praxi objevujeme: pouhé vyvolání a formalizaci žákovy zkušenosti (představy), práci s konfrontací vypracovaných hledisek a konečně kontrolované utváření pojmů.
Annotation:
Based on the analysis of alternative educational groups belonging to the New Education stream, the author tries to show different conceptions of the work on the divesity. He stresses three ones: simple stimulation of pupil's experiences formalization, comparison or even confrontation of pupil's positions and the managed conceptualization process.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: