Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1992 -
Studie Studies

(CZ) Formování osobnosti žáka ve světle reality naší současné školy
(EN) Forming the pupil's pesonality in the light of the reality of our contemporary school

Strana / Page: 171-179
Autor / Author: Pelikán, J.
Klíčová slova / Key words: trendy vývoje školy, formativní vlivy, bipolární a substancionální interakce


Anotace:

Stať se na základě analýzy dat získaných longitudálním výzkumem zabývá některými tendencemi vývoje podmínek práce školy a vlivy těchto trendů na utváření osobnosti žáka. Současně autor naznačuje možné cesty odstranění bariér bránících rozvoji naší školy jako školy moderní, akceptované žákem a pozitivně působící na jeho vývoj.



Annotation:

In this study the author, being backed by a longitudinal research, analyses some trends of the development of the contemporary Czechoslovak school, and the influence of these trends on the changes in the learner's personality characteristics. Especially the unsufficient evaluation of the importance of education reflecting itself both in the whole-society climate related to this priority, and in the conditions of work at schools, in the feminization of educational staffs, in a high number of pupils in individual forms and in the unsufficiant material equipment make the conditions which do not make it possible to carry out an up-to-date conception of the educational process in which the pupil is considered a subject of his or her own forming. Together with the residua of the past conceptions proceeding from unification of managing schools these conditions reflect themselves in the state when our contemporary school leads the learner to mediocricity without enablig him or her to develop one's own pesonality. New projects whose efforts are to solve these conditions are to proceed from the reality of the contemporary school, and be looking for new ways of developing the educational system.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}