2/1992 -
(CZ) V čem měnit postoje k "nevhodnému" chování ve škole?
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) V čem měnit postoje k "nevhodnému" chování ve škole?
(EN) What are the attitudes to "unproper" behaviour at school?
Strana / Page: 191-196
Autor / Author: Langová, M.
Klíčová slova / Key words: výchovné situace, postup učitele, smysl situací, sebepoznání učitele
Anotace: Autor / Author: Langová, M.
Klíčová slova / Key words: výchovné situace, postup učitele, smysl situací, sebepoznání učitele
Přístup učitele k situacím nevhodného chování žáků je ovlivněn i jeho subjektivní interpretací. Úspěch postupu v situaci je závislý i na akceptaci alternativních interpretací žáků, jež je předpokladem postupu vyjednávání v situaci a tím i partnerství mezi učitelem a žáky.
Annotation:
The teachers' attitude to the situations of the learners' "unproper" behaviour is also influenced by his or her subjective interpretation. Success of the process in such situations also depends on the acceptance of the pupil's alternative interpretation which is a pre-supposition of negotiations in the situation, and thus also of the teacher-pupils partnership.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: