Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1990 -
Studie Studies

(CZ) Vzdělání dělnictva a výchova k obraně míru za kapitalismu a ve škole (K 100. výročí vzniku Druhé internacionály)
(EN) Education of workers and their education to the defence of peace under capitalism and in the school of the future

Strana / Page: 99-110
Autor / Author: Cach, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The study is an important chapter in the evolution of the socialist education and politics in the field of education and the school sy-stems in the international labour movement at the break of the nineteenth and the twentieth centuries, and on the eve of the World War I as well as of the Great October Revolution. The Period of the Second (Social) international is an evidence of struggles of its revolutionary wing with the strenghtening positions of the reformers, which are being transferred even into the schools and educational programmes that are being developed. The beginning of the theory of the School in the socialist conceptions is the question here; those beginnigs lack a more accurate différenciation of demands on the capitalist society and and the demands in the period of building up the socialist society. The programme of the democratization of education is, however, generally of the first importance. The requirements related to the gradual emancipation of the labour class, to the proletarian family education of the youth are formulated more precisely than so far. A comparison with the programme of the Czechoslovak Social Democracy from the year 1900 is carried out. Attention is drawn to the so far unknown study about J. A. Comenius in the socially democratic Vienna revue "Der Kampf" from the year 1915. Challenges of the antimilitarist international education and a peaceful coexistance of national appears very topical today, especially so far the last period before the the World War I and the period during that war are in question.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}