Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1989 -
Studie Studies

(CZ) Metodologická východiska k analýze učebních osnov a učebnic cizích jazyků
(EN) Methodological starting-points for the foreign languages school-schedules and text-books

Strana / Page: 155-165
Autor / Author: Žofková, H.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The goal of the article is to present and justify the most important starting-points for the foreign languages school schedules and text-booics. The significance of the system approach, system analysis, and the methods of models for the complex researching into the educational process are emphacized.
In the whole system of a teaching subject the category of its goal has the determining role. The necessity to formulate the goal exactly, to concretecize the demands for individual years as well as for individual language skills, and to determine both the quantitative and the qualitative criteria are pointed out here. The obligation of the school-schedule for the teacher is a very significant question here.
In the system of the school teaching a most important role belongs to the text-book as to the most significant means of the teaching. It can be characterisized as a micro-model of the whole model of the teaching. In harmony with I. Bimova and others we consider such a text-book a modern one which integrates the content and the process of the teaching of languages. We draw the reader’s attention to the importance of the relation of the managing function of the text-book and the creative tasks of the teacher in the relation of the learning activity of the pupils. In a foreign language text-book the centre of work should be in the practising. The question of elaborating a dynamic system of exercises is in the foreground of the schoolwork and is closely connected with the active character of the foreign languages teaching.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}