4/1989 -
(CZ) Význam N. K. Krupské pro metodologii vědeckého pedagogického myšlení
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) Význam N. K. Krupské pro metodologii vědeckého pedagogického myšlení
(EN) N. K. Krupská's signification for the methodology of the scientific educational thinking
Strana / Page: 368-371
Autor / Author: Skalková, J.
Klíčová slova / Key words:
Anotace: Autor / Author: Skalková, J.
Klíčová slova / Key words:
Annotation:
In the article the signification of N. K. Krupská's heritage for the advance of the marxist pedagogics in Czechoslovakia is being recalled. The stage of the getting to know N. Krupská's personality by both the educationalists and the broad public is characterisized here briefly. The signification of her work from the methodological angle is presented then in more details, her deposit to the educational progressive thinking in the world, to its democratic and humain values are emphasized.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: