Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1988 -
Otázky a názory Questions and opinions

(CZ) Samostatnost a samostatná práce studentů vysokých škol
(EN) Independence and the work on own's own of the university students

Strana / Page: 578-589
Autor / Author: Holý, K., Mazák, E.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The essay is a response to P. Dittrich’s article (the magazine „Pedagogika“, nr. 3/1987) „The concept of the learner’s independent work in the teaching process". In contrast to the author deliminating the elementary concepts „independence" and „the work on one’s own“ on the basis of experiences from basic and secondary schools, this essay is backed by experiences made at universities and schools of university level.
„Independence" is defined as a certain level of a subject’s independence (a subject being conceived here not only as an individual, but also as a group, starting with a pair) from external stimuli, either personal or impersonal. The level of independence is then the basis of one’s independent thinking or activity, and results in the independent, creative development of a personality. As the independence in a person’s a conduct is in question here. The education to independence should surpass the frame of the school teaching situations and teach students how to orientate themselves in their future professional situations.
The concept of the „work on one’s own“ represents a well motivated analogy between the study and the work. The students’ work on their own is a synthesis of three significances of this concept: 1. A student's "work on one's own", independently from any personal model. 2. Independence from the teacher's managing activity. 3. A menas of forming the student's personality.
The three deliminations being accepted by the authors of this essay the three approaches are justified.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}