Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1987 -
Studie Studies

(CZ) Charakteristika párového vyučování a učení a jeho vliv na učební výkon prospěchově slabších žáků
(EN) Characteristics of Teaching and Learning in Pairs and its Influence on the Performance of Slower Learners

Strana / Page: 23-34
Autor / Author: Kratochvíl, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Teaching and learning „in pairs“ can be characterized as a cooperative, form of teaching. Group teaching is also a cooperative form, but teaching and learning in pairs has its specific features for it is based on polarity, on cooperation of two pupils.
Teaching and learning in pairs has many uses in the teaching process. It can be used in the traditional verbal-object instruction as well as in problem instruction and in programmed instruction.
The effectiveness of „in-pairs“ teaching and learning has been verified in 164 teaching periods involving 1^96 pupils of elementary schools, secondary vocational training centres, gymnasiums (L e. senior high schools or grammar schools), as well as undergraduates. Didactic experiments have been carried out in the following subjects: civics, physics, chemistry, geography, history and mathematics.
Results have shown that teaching and learning in pairs is, from the didactic viewpoint, more effective.
The experiment described in this article has proved that teaching and learning in pairs is more effective from the didactic viewpoint especially with those pupils whose results at school are not so good. The truth of this statement has been confirmed by the experiment which was carried out in mathematics at an elementary school and a secondary vocational training centre, and in physics also at an elementary school and at a senior secondary vocational school of electrical engineering.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}