Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1987 -
Studie Studies

(CZ) K otázkám rozvoje speciální didaktiky jako vědní disciplíny
(EN) To the Problem of the Development of the Special Didactics as a Scientific Discipline

Strana / Page: 271-284
Autor / Author: Plch, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The article is an integration of the results of the author’s works in respect to both our and foreign, especially the Soviet, pedagogics. On the principles of the marxist-leninist methodology it enlightens the elementary presuppositions of a scientific discipline in their branch, and that on the example of the special didactics dealing with the literary education. The following compounds belong to those presuppositions: a critical evaluation of its historical development, an analysis of the contemporary state of its object which is of a special importance as it enables its precise boardering, its outer linking to other scientific branches and disciplines, and the enlightening of its place in the classification of sciences, its inner structure, the bases of its methodology and terminology. By help of the analysis the principal elements of its object, that is the process of educating children through literature, were identified in the process of the literary education, and that as two qualitatively different kinds of interactions (the aesthetical interaction and the didactic one), further on the general laws of their relations, the main articles and steps of the process etc. Through a new conception of the foundations of a scientific discipline, and through an original concept of its object as a dynamic process of education through literature which corresponds to its objective conditions and manifold continuation, the author's works offer valuable stimuli for developing the special didactics as scientific disciplines.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}