Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1987 -
Studie Studies

(CZ) Experimentální celostně integrovaný model obsahu vzdělání v Bulharské lidové republice
(EN) The experimental, entirely integrated model of the contents of education in the Bulgarian People's Democratic Republic

Strana / Page: 431-440
Autor / Author: Walterová, E.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

In the article an information is given on an experimental entirely integrated model of a generally educational content of education and instruction which is being verified in the Bulgarian People’s Democratic Republic at present. The model proceeds from criticism of traditional contents of the teaching, its key problems, negative features and antagonism. The problems are solved in the way of a radical change based on up-to date, most modern and most perspective characteristics of the contemporary social knowledge. Principle features of the new model are its complexity and integrity. All those efforts have resulted in elaborating a set of non-traditional complex school subjects whose foundations being activities at the first grade, integrated disciplines (language and mathematics, nature, society and production) at the second grade.
When elaborating new textbooks, a new attitude is being realized: they involve a number of progressive elements, such as a minimalized text with a selection of elementary concepts, where the non-text components are being reinforced. The potentional effectivity of that model is based on maximal possibilities of a racional exploitation of the teaching time, and the operationality of the teaching items in relation with the given input, on the pupils’ motivation for their getting to know. The determining factor in the teaching is the pupil, the all-round development of his personality, his both actual and perspective needs and possibilities, the logics of his getting to know, his emotional experiences and interests.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}