Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1987 -
Studie Studies

(CZ) Výzkum pedagogické účinnosti výukových videoprogramů
(EN) The research of the educational effectivity of the teaching videprogrammes

Strana / Page: 659-669
Autor / Author: Macek, Z.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The contribution brings some aspects of the problems of investigating the effectivity in the education, submits the chosen starting-points of this investigation, and formulates its elementary goal, that is the increase of the educational effectivity of the teaching videoprogrammes. The major condition for covering this goal is the developing of an adequate method and methodology enabling exact measuring of educational effectivity of the teaching videoprogrammes. In the contribution that method and its methodological exploitation are described and illustrated in graphs. The method and methodology applied in the research were verified in this investigation in whose duration a set of videoprogrammes were put to a number of tests.
The method applied here realized the demand to provide a sensitive instrument for the analysis of a teaching videoprogramme, and that from the point of view of teaching information contained in the programme, an instrument able to quantify the qualitative structure of any piece of information.
Thus the basic presupposition for objective and exact measurements of any teaching information at both the input and output of the programme was created as well as the possibility of finding its educational effectivity. Above all, however, such a presupposition for pushing forward this educational effectivity of the teaching videoprogrammes was found, that is able to cater for increasing that pedagogical effectivity of the programmes mentioned here, and that through the reconstruction of those pieces of teaching information, whose reception showed serious insufficiences. The capability to make a diagnosis of teaching information and to identify them precisely was verified by the method applied in the research.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}