Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1984 -
Studie Studies

(CZ) Otázky teorie učebních osnov v pedagogice SSSR a NDR
(EN) Questions Concerning the Theory of Syllabi in Pedagogy in the USSR and the GDR

Strana / Page: 567-580
Autor / Author: Walterová, E.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

This article traces the development and the topical problems of the theory of syllabi in pedagogy in the USSR and the GDR.
In Soviet pedagogy, it is pointed out, questions of the theory of syllabi have been and are still being solved within the framework of didactics, especially in connection with questions concerning the content of education and its selection. Attention is paid t9 the development of the problems involved and to the most significant contributions to their solution by a number of Soviet specialists in didactics (especially M. N. Skatkin, N. N. Longvinov, authors of pedagogy textbooks, T. A. Ilyinova and others). What is appraised as a contribution to the solution of the above-mentioned problems is the creation of methodological bases of didactics in the seventies, elaboration of the theory of the content of education (V. V. Krayevskij and I. Ja. Lerner), the conception according to which basic and functional syllabi are drawn up (V. V. Monakhov) and some other non-traditional solutions to the given questions (Ju. K. Babanskij, N. A. Loshkaryova and others).
In pedagogy of the German Democratic Republic the questions dealt with in this article are those of syllabi as a component of broadly understood theory of pedagogical planning (Lehrplantheorie). This theory (O. Mader) proceeding from the conception of education based on the relationship of personality structure and the laws governing the educational process, works by means of the method of gradual concretization. The author concludes the article by pointing out the common signs and trends that are essential for the further development of the problems in question.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}