Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1984 -
Studie Studies

(CZ) Teoretické problémy integrácie všeobecnej a odbornej zložky vzdelávania na SOU
(EN) Theoretical Problems of Integrating the General and Vocational Components of Education at Secondary Vocational Training Schools

Strana / Page: 423-435
Autor / Author: Sukuba, D.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The basic methodological starting points for handling the problem of integrating the vocational and general components of education at the Secondary Vocational Training School are considered by the author of this study to be the following:
— all-round harmonious development of the pupil’s personality
— crucial and irreplaceable place of science in the scientific and technological progress (the manufacturing process is increasingly becoming a technological application of science),
— gradual integration of knowledge and practical activities.
From the viewpoint of the above-mentioned starting points the author delimits the place and function of individual components of education at the Secondary Vocational Training School (general and polytechnical education, vocational theoretical education and practical training).
In delimiting the place and function of individual components of education from the viewpoint of their mutual integration the author concentrates, above all, on the content of education at the general level and also shows the possibilities of integrating individual components of education in the teaching process itself.
The author pays particular attention to the practical part of the training (vocational training), the function of which in preparing the youth for manual occupations is the most essential and cannot be substituted by anything else. Research, in the framework of individual themes of the partial task, is also being primarily directed to this field.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}