Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1981 -
Studie Studies

(CZ) Vzdelávania absolventov učebných odborov na strednej škole pre pracujúcich
(EN) Education of Skilled Workers at the Secondary School for Working People

Strana / Page: 413-427
Autor / Author: Kohút, D.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

This article consists of four parts and the conclusion. Part one gives a brief account of the development of secondary ecucation of skilled workers after the completion of their industrial training, practically all of which has been provided by the Secondary School for Working People (i. e. people in full-time employment). Since its foundation the secondary school has gone through several fundamental stages of development involving changes in the curriculum and organization. Gradually three variants of secondary school have emerged.
Part two defines the place which the secondary school occupies in the educational system, its function being brought into relationship with adult education.
Part three outlines the new conception of the secondary school (third variant), which came into being in accordance with the Document on the Czechoslovak Education System, and gives the caracteristics of its content.
Part four deals with the conditons of skilled workers schooling which takes place while they are in full-time employment, i. e. it deals with such problems as classroom attendance, conditions of study at the workplace, at homfe and the possibilities of preparing for classes.
The concluding part refers to further development of this type of education.
From the point of view of past development and practical contribution the secondary school is regarded as a type of school that has a future and is looked upon as providing adult schooling with a significant mission connected with the overall trend of development of the national economy.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}