Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1960 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Nedostatky nynější hudební výchovy a cesty k nové praxi
(EN) Shortcomings in the Present State of Music Teaching and the Ways to a New Practice

Strana / Page: 61-72
Autor / Author: Cmíral, A.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The author analyses the causes of shortcomings in present-day musical practice at our schools and shows how they could be eliminated.
In the new educational work the song must be made the chief means, of artistic education, and it must not be fettered by pedantic didactics. Great attention must be given to the vocal cultúre of the youth.
The singing ability of children in individual grades of the school must be improved by setting up special after-school circles for the less vocally gifted children where they would be given additional lessons. An important requirement is a purposeful reduction of excessive teaching material.
It is necessary to eliminate from the first three years the methodical intonation system with too much theory. In the middle and higher grades it is necessary to simplify and perfect the teaching methods. Listening to music greatly suffers from the vulgarization of the interpretations and analyses of the musical compositions listened to. Music being an integral part of the whole national culture, the teaching of music at schools must also be closely connected with the other subjects taught, an(J must not be isolated from them by being conducted exclusively on musical lines. The present state of musical education will be greatly helped by the efforts now being made to improve the quality of textbooks in music, to equip schools with musical aids, and, above all, correctly to organize the establishment of Musical Departments at the Pedagogical Institutes for the training of teachers.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}