Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1960 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Teorie základního učiva se zvláštním zřetelem k cizímu jazyku
(EN) The Theory of Basic Subject-Matter with Special Regard to Foreign Languages

Strana / Page: 389-394
Autor / Author: Dunovská, D.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The aim of this work is to give the theory of basic subject-matter in one of the subjects taught at the General Secondary Polytechnical School and thus make a contribution tov^^ards the realization of the revolutionary reform of its content.
To solve the given problem the author has chosen a method which may be called „analyticoapplicational“ because she applies relatively ready generalizations of a normative character to a given problem and compares general pedagogical requirements with the task of selecting^ basic subject-matter.
The first phase of the work tackling this problem by the method chosen is devoted to the clarification of the general pedagogical concept of „basic subject-matter“ and an attempt is made to define the concept. The second phase clears up the specificity of foreign languages as school subjects. This is followed by a^ selection of categories which may help to determine concretely the basic subject-matter in foreign languages, viz. the category of aim, the category of components of education and the category of principles, especially the principle of scientific approach, reasonableness, cosciousness, object teaching and proportionality. Attached is a chapter on methods required by basic subject-matter if it is not to be detached from the method of learning and teaching. This analysis results in general conclusions, some of which may be applied' to other subjects as well.
An appendix is attached dealing with the possibilities of creating an artificial language for international communication.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}