Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1960 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Pojetí vyučování matematice na základní a střední škole
(EN) Conception of the Teaching of Mathematics at the Basic and the Secondary School

Strana / Page: 404-411
Autor / Author: Kabele, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The article characterizes briefly mathematical education in Czechoslovakia in the recent past. It shows what past experiences should be adopted and further developed and what should be discarded. The conception of the teaching of mathematics at the Basic and the Secondary school proceeds from the idea of all-round education and all-round preparation for physical and' mental work.
The universality of mathematical skills and knowledge and the universality of the preparation for physical and mental work is seen, above all, in the linking up of mathematical theory with practice, particularly with production bractice. The teaching of mathematics applies the principle of connecting school with life, with an important role being played by the possibility to build on the pupils’ own working experieiices. Then the task of the Basic (ist to 9th year) and the Secondary School (10th to 12th year) is set forth and the curricula of the two schools are characterized.
One of the main tasks of mathematics is the development of the pupils’ powers of thinking and Speech. Gradually more emphasis is placed on the deductive character of the teaching of mathematics, which stands out distinctly especially at the Secondary School, and also the requirements as to the accuracy of expression are higher, but at the same time care is taken for these requirements to be in keeping with the pupils' powers of understanding. The appropriateness of the subject-matter is being checked up by research.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}