Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1960 -
Pedagogická psychologie Pedagogical Psychology

(CZ) Používanie vedomostí v praxi z hladiska vyučovania
(EN) Application of Knowledge in Practice from the Viewpoint of Instruction

Strana / Page: 434-447
Autor / Author: Jurčo, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

This work is devoted to a psychological analysis of the practical application of knowledge acquired at school and to an outline of conditions ensuring a correct application. It shows that tíie application of knowledge in practice is a complex process, which includes different aspects and forms, dependent, above all, upon the character of mutual relationships between knowledge and practical activities. The simplest case of the application of knowledge is the solution of some practical task according to precise directions. A higher stage is the solution of complex problem tasks in which the relationship between knowledge and practical activitiejj is so complicated that it presupposes a creative elaboration of previously acquired konwledge. The solution of such tasks is realized in two stages: first as a mental elaboration of a plan for the solution, and then as a realization of this plan in practical activities.
A successful application of knowledge in solving practical tasks depends on a nimibre conditions. In the firts place it is a sufficient generalization of knowledge, the ability to use prompdy and at a proper time the necessary knowledge and to utilize it creatively. Another condition is the elaboration of a correct theoretical plan for the solution, and finally the standard of the existing practical activities, skills of movement and the like.
In conclusion, the necessity of maintaining these conditions in education and training at our schools is referred to, especially as regards their significance for correaly motivating the learning and practical activities of pupils.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}