(CZ) Kvalita počáteční čtenářské gramotnosti žáků 2. ročníku základní školy
(EN) The Quality oflnitial Reading Literacy of Pupils in the 2nd Year of Elementary School
Autor / Author: ŠVRČKOVÁ, M., ŠIMIK, O.
Klíčová slova / Key words: počáteční čtenářská gramotnost, revidovaná Bloomova taxonomie, metody výuky
initial reading literacy revise of Bloom taxonomy methodology of reading.
Příspěvek prezentuje výzkum kvality počáteční čtenářské gramotnosti žáků 2. ročníků základní školy a vybrané výsledky tohoto výzkumu. Pro výzkumný záměr je počáteční čtenářská gramotnost vymezována jako mnoho-komponentový proces tvořený několika rovinami. Výsledky výzkumu se pak snažíme pojmenovat komponenty rozdílnosti v kvalitě počáteční čtenářské gramotnosti zkoumaného vzorku žáků. Zkoumaný vzorek žáků 2. ročníků byl výběrový. Kritériem výběru byla metoda výuky počátečního čtení, jíž byli tito žáci předchozím ročníku vyučováni. Použitá metodologie výzkumu byla smíšená, výzkum je deskripcí zkoumané oblasti.
Annotation:
The páper presents a research project on the quality of initial reading literacy of pupils in the second grade at primary school, and selected results of this research. For the purposes ofthe research project initial reading literacy was defined as a complex multi-component process consisting of several levels. Using the research results we try to identity different components in the quality of initial reading literacy in the sample of pupils in-vestigated. The research sample of pupils was selective. The criterion for selection was the method ušed to teach initial reading with these pupils in the previousyear. The research methodology was mixed, and the research is an account of the field investigated.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: