Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2012 -
Přehledová studie Overview Study

(CZ) Vzdělávací projekty s evropskou témajikou na bilingvních gymnáziích
(EN) Educational Projects with the Theme of Europe at Bilin­gual Gymnasia

Strana / Page: 287-303
Autor / Author: Pávková, K.
Klíčová slova / Key words: evropské projekty, mezinárodní projekty, bilingvní gymnázia, jazykové vzdělává¬ní, bilingvismus, Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), interkulturní doved¬nosti, spolupráce s místním regionem
European projects, international projects, bilingual grammar schools, language education. bilingualism, The Method of Content and Language Integrated Learning (CLIL), inter-cultural competences, cooperation with a local region

Anotace:

Cílem příspěvku je prezentovat výsledky česko-německého výzkumného projektu zamě¬řeného na participaci bilingvních gymnázií na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou. Tato komparativní analýza byla realizovaná s cílem postihnout specifika vybraných vzdělávacích projektů z pohledu jejich zaměření, potenciálu rozvíjet u studentů interkulturní dovednosti a spo¬lupráci s místním regionem, ale také organizujícího subjektu. Bilingvní vzdělávání je v českém prostředí mj. aktuální především kvůli pilotnímu ověřování Rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia. V multikulturní společnosti Německa je téma nahlíženo zejména v souvislosti s hojně diskutovaným vzděláváním imigrantů. Bilingvní gymnázia v České republice a Německu v různých formách implementují do vzdělávání Metodu obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL), která často souvisí se vzdělávacími projekty zaměřenými na evropskou tématiku. Jedná se ojev, který začíná významně ovlivňovat zaměření vyššího sekundárního vzdělávání. Studie je součástí probíhajícího disertačního projektu Bilingvní školy a evropské projekty.



Annotation:

This article presents the results of a Czech-German research project fo­cused on the participation of bilingual gymnasia in educational projects con­cerned with European themes. A com­parative analysis was carried out with the aim of identifying the specific fea­tures of selected educational projects in terms of their aims, and potential to develop intercultural skills among stu­dents and promote co-operation with the local region, but also in terms of the perspective of the organising subject. In the Czech environment bilingual edu­cation is highly topical above all becau­se of the pilot testing of the Framework Educational Programmes for Gymnasia (academic high schools). In the multi­cultural society of Germany the theme comes up particularly in connection with the much discussed education of immigrants. Bilingual gymnasia in the Czech Republic and Germany have been implementing the Method of Content and Linguistically Integrated Learning (CLIL), which is often connected with educational projects focused on Euro­pean themes, in different ways. This is a phenomenon that is starting to have a significant effect on the orientation of higher secondary education. The article is part of an ongoing dissertation pro­ject - Bilingual Schools and European Projects.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}