Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
3/2011 -
Výzkumné sdělení Research Report

Page: 290-305
Author: Stará, J.
Key words: ducational research, fidelity of implementation, projected curriculum, realized curriculum, achieved curriculum

Annotation:

Where educational programmes drawn up on the basis of the findings of didactics in the relevant field exist, educational research can focus on how far the actual realisation of the programme corresponds to the intentions of the programme authors. It can also focus on the relationship between various aspects of the implementation of the programme and student outcomes. Different aspects of the implemented curricula can be researched. In this way curricula writers can get feedback on how the programme can be improved, educational policy-makers and teacher trainers can obtain information about the kind of educational support teachers need to improve practice, and teachers can obtain evidence-based recommendations on which practices are in accordance with the inten-tions of curricula writers and if possible, what practices bring better educational outcomes of students.
This overview study presents an ap-proach to research on the correspondence between the intentions of an intervention or educational policy and the reality of its implementation, here defined as „fidelity of implementation“.
The study defines the concept of fidelity of implementation, assembles the arguments for the investigation of fidelity of imple-mentation and describes its methods. It is concerned with the relationship between fidelity of implementation and educational outcomes for students and offers a short review of research in this area. It describes in detail an example of the qualitative study of fidelity of implementation. In addition, the study describes the factors that influence the level of fidelity of implementation identified in foreign research.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}