Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1974 -
Otázky a názory Questions and opinions

(CZ) Některé problémy adaptace učňů
(EN) Some Problems of the Adaptation of Apprentices

Strana / Page: 707-716
Autor / Author: Kalhous, Z.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

It takes the pupils, leaving the elementary nine-form school, roughly 2—3 months to get used to the conditions in the apprentice centers. During that period most of the pupils are sufficiently accommodated, This process concerns mainly the following spheres:
1. Changes in the apprentice’s daily regime. Pedagogical care in this respect stresses the conscious forming of the habits for a correct proportional division of the working day and the educational utilization of the apprentice’s working and leisure time.
2. Making social contacts with the other apprentices. This means a methodically founded creation of a collective, consisting of the production group and the pedagogical solution of the mutual relations between the apprentices of the respective classes.
3. Getting acquainted with the new work environment in the apprentice workshops.
4. Work in the apprentice workshops. For almost every third apprentice work in the apprentice workshops is very strenuous at that time. From the methodical point of view it is expedient that, the foreman of the vocational training makes the apprentices work in shorter time intervals, changes, if possible the type of work, job etc.
5. Work activity in theoretical education. In this time interval, as a result of the new environment and growing self-realization through work in the apprentice workshops, many apprentices towards school work. This process is start to underestimate their attitude the expression of the dialectic unity of mental and physical work; the need to create work habits and skill in the vocational branch positively influences the attitude to school work.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}