Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1970 -
Studie Studies

(CZ) Pedagogická problematika uplatnění audiofonní techniky jako učební pomůcky na ZDŠ
(EN) Pedagogical Problems Involved in the Use of Audiophonic Technique as a Teaching Aid

Strana / Page: 43-54
Autor / Author: Střížková, A.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Didactic technique means technical equipment used in the educational process. It is used together with the programme which is put in it and this programme is realizable only through its intermediary. The level of the didactic technique depends on the technical progress which determines the degree of perfection as to the demonstration and the performance of what is to be demonstrated and shown. It also depends on the simplicity of manipulation, on the funds that can be spent on it, and finally on the level of programmes put in it. Audiophonic didactic technique means communication systems such as earphone sets and language laboratories. The audiophonic didactic technique enables all the pupils to work individually and simultaneously, which hitherto has no been possible without it unless learning took the form of writing. It helps to make the best of the teaching period. Moreover, the earphones, which isolate the pupil to a great extent from the environment of the class, help to increase the pupil’s concentration and attention. The audiophonic technique makes it possible for the programme put in it to be compiled in such a way as to inform the pupil about the quality of his attainment in carrying out oral assignments and it gives him a chance to correct his mistake immediately. All this makes the use of audiophonic technique in learning very important. At the same time, however, the use of the audiophonic technique gives rise to a number of problems, such as the changing role of the teacher, the manner of compiling the programmes, the introduction of the audiophonic technique into the learning process; it will be possible to solve these problems only in connection with a widespread application of the audiophonic technique in learning both in and out of school.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}