Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1970 -
Studie Studies

(CZ) K výzkumu interpersonálních vztahů v učitelském sboru
(EN) A Research into Inter Personal Relationships of the Teaching Staff

Strana / Page: 103-109
Autor / Author: Liška, F.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The article sums up the first results of a research into inter-personal relations in the teaching staff. Three variants of questionnaires elaborated on the basis of the sociometric method were used in the research. The contents of the questionnaires were adapted to the character of the educational work of the teaching staff as a working group. Schools selected for the research included several Basic Nine-Year Schools and former General Secondary Schools each with a different number of teaching staff members. The schools concerned were both in big cities and in villages. The research has shown that it is possible to orientate oneself quite reliably in the informal structure of the teaching staff, to recognize the connections between the informal structure and the formal one, to make their analysis, to see the positions of the individual members of the staff, especially those in the leadership, to find out the core of the staff, to get to know the situation in inter-relationships of staff members etc. The significance of sociometry in the research into personal inter-relationships of the teaching staff as a working group consists in bringing a number of significant socially psychological data. But sociometric investigation covers only a part of the social life of the teaching staff; it is therefore necessary for sociometric data to be supplemented by information gained by other methods. Thereby more complex pre-requisites are created for the use of this information for a more effective leadership of the teaching staff.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}