Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1977 -
Studie Studies

(CZ) K některým teoretickým otázkám pojetí prvního stupně základní školy
(EN) On Some Theoretical Questions Concerning the Conception of Junior Elementary School

Strana / Page: 199-206
Autor / Author: Tupý, K.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

On 1st September 1976 the first-year classes of all elementary schools introduced a new conception of the first stage of children’s education provided by a four-year Junior elementary school. The problems involved are complex, and their theoretical solutions are being further developed. The question of continuing democratisation and humanisation of the school is connected with the elaboration of the theory of the small-sized village school, whose development necessarily tends to stabilise a school of two classes comprising four years. This school model can, by grouping first-year and second-year pupils in class one and third and fourth-year pupils in class two, create optimal conditions for the realization of a new conception of junior elementary school and achieve very good educational results. This presupposes a systematic development of pupils’ activity and independence; activity is understood to be a form of self-realisation of the pupils’ personalities, and pupils’ independent work is looked upon as the creation of various pedagogical and didactic situations in which the pupil wants to, may, and is able to, work independently. The two above-mentioned requirements are necessarily connected with the need for a newly conceived elaboration of the theory of teaching methods at Junior elementary school, the choice of efficient methods being an act of the teacher’s creative approach. Elaboration of modern didactics for the studies of future junior elementary school teachers at pedagogical faculties must not be delayed.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}