Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1977 -
Otázky a názory Questions and opinions

(CZ) Příspěvek k hodnocení obtížnosti testových úkolů
(EN) A Contribution to the Question of Assessing the Difficulty of Test Items

Strana / Page: 207-218
Autor / Author: Mráz, V.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

In pedagogical research as well as in educational practice didactic tests are mostly used for the purpose of checking up on learner’s progress or achievement or for examination purposes. Standardized tests can be used for both group and individual pedagogical diagnosis. If the primary task of didactic tests is to help create objective yardsticks for evaluating and marking learners’ results, then the test-writer must possess a combined knowledge of pedagogy, methodology of the subject being taught and mathematical statistics. The criterion of the appropriateness of the test is given by some of its parameters resulting from the item or test analysis. These parameters include ascertaining the statistical difficulty of test items as well as the difficulty of the test as a whole and that of subtests. For pedagogical reasons test items are arranged in the order of increasing difficulty. The number of points awarded for the correct response to each item can be made proportional to the degree of difficulty of the item; this technique is used especially in tests with a small number of items, e. g. in tests serving research purposes. The article also describes a graphical method and a numerical one showing how to allot different scores to different items. A correlation analysis shows that in scoring correctly answered items the difficulty factor may be disregarded if there is a greater number of test items, which are arranged in the order of increasing difficulty.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}