Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1976 -
Otázky a názory Questions and opinions

(CZ) Výchova rodičů jako pedagogický problém
(EN) Education of Parents as A Pedagogical Problem

Strana / Page: 69-86
Autor / Author: Mišurcová, V.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Education of parents as a specialized theoretical and practical activity has been systematically developed in the last two centuries. Nowadays it is a topical problem in the socialist, capitalist as well as developing countries; this is evidenced by the development of institutions for the education of parents, ample literature, many-sided activities of international organizations as well as by the existence of various pedagogical conceptions in the education of parents. In socialist pedagogy we consider education of parents as a component of adult education and as part of the assistance provided by a socialist society to the family and the education of the young generation. Education of parents is understood as pedagogical work aimed at enabling people to fulfil their educational function in the family. The fulfilment of this function presupposes not only some preparation from the pedagogical, psychological, hygienic, economic and social point of view, but, to a certain extent, also mature personalities of parents. Therefore, education of parents deals not only with methods of child care and education, but also with the question of parents personality, parents’ behaviour and skill in solving the problems of family life, which vary as the child grows up. In the course of the last two centuries education of parents has developed into a system, which has its objectives, content, media and organizational types. It is an integral part of the whole process of Communist education moulding an educated, morally mature man, with a high degree of social consciousness.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}