Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1976 -
DokumentyDocuments

(CZ) Pedagogická problematika Lindnerovy Eine Cardinalfrage der Schulpädagogik z roku 1875
(EN) Pedagogical Problems in Lindner’s Eine Cardinalfrage der Schulpadagogik of 1875

Strana / Page: 593-604
Autor / Author: Strnad, E.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The author first characterizes the early literary work of G. A. Lindner (1828—1887), who in the years 1882—1887 was professor of philosophy and pedagogy at the Faculty of Philosophy of the Czech University in Prague. His work at Kutna Hora in the years 1872—1882 as head of the Teacher Training College and inspector of schools allowed him to see the contemporary educational problems in practice. In Vienna he published German and Czech textbooks of general pedagogy for candidates of the teaching profession, whom he introduced into the practice of teaching. Towards the end of his stay at Kutna Hora he founded the first Czech scientific pedagogical monthly, Paedagogium (1879—1888), which he edited for three years and round which he grouped not only theoreticians but also men of practice. In a paper of 1875, written in German, entitled ≫Eine Cardinalfrage der Schulpadagogik ≪, he showed the necessity of internal unity between the objective norm and the personal initiative of the teacher’s didactic work in the process of teaching as seen from the viewpoint of effective balance in practice. He aimed at overcoming the linear way of teaching, in which pupils are taught individual isolated subjects in parallel but without any interconnection. At the Department of Philosophy and Pedagogy in Prague Lindner strove to create a system of pedagogical science, which he did not quite succeed in doing, however good his plans might have been. His posthumous Pedagogy based on the idea of natural, cultural and moral development, remained a fragment, which, however, became a vivid stimulus for the reform work of his followers.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}