Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1976 -
Studie Studies

(CZ) Školní prospěch u dívek a chlapců na druhém stupni ZDŠ a výskyt specifických výukových obtíží
(EN) School Results of Boys and Girls in the Senior Classes of the Elementary Nine-Year School and the Occurrence of Specific Learning Disabilities

Strana / Page: 689-695
Autor / Author: Koudelková, A., Lydie Kučerová,
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The aim of the research described in this article has been to find out whether specific perceptual-motor difficulties may influence the school results of boys and girls in the senior classes of the Elementary Nine-Year School (i.e. in the 11 to 15 age group). It is just the differences between boys (N = 53) and girls (N = 30) in the 7th and 8th classes (i.e. 12 to 14- year-olds) that attention has been paid to. A statistically significant difference has been found in the occurrence of dysorthographic difficulties in orthography, which was higher among boys; the boys also had lower reading performance and worse marks in Czech and mathematics. On the other hand, the anticipated connection between the occurrence of dysorthographic signs in orthography and the rating in Czech has been confirmed only among girls. It appears likely that the social role, adaptability, attitude towards learning and other personality and motivation factors are momentous factors influencing the success of children, especially boys, at school. The effect of dyslectic difficulties on rating in the Czech language has been recorded among boys only; as regards girls, this criterion was not necessarily reliable because slow reading was connected with the endeavour to read and perform with accuracy, whereas boys with lower reading performance were worse at articulation and at identifying difficult words.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}