Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1969 -
Studie Studies

(CZ) Situační metody
(EN) Situation Methods

Strana / Page: 571-579
Autor / Author: Borák, M.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The process of decision-making can be taught by means of the so-called situation Methods, which are based on an analysis concrete cases from the practice of Management. The term »case« means such a situation in which there are at least two possible solutions. The theoretical starting point for situation methods is the pedagogical principle stating that the aim of education is not only to make the learners master a certain amount of know- ,edge but also to make them acquire and further develop abilities and skills necessary for well thought-out action and for handling new and unusual situations arising in practice. The situation methods 1,1 their classic form of case studies were developed and applied in the teaching of economic and allied disciplines in the USA long before World War II. The home of the case studies method is Harvard Business School. The situation Methods have since undergone a considerable development. There has been a deeper elaboration of the basic Harvard case study method as well as the emergence of new types and variants, which differ in their techniques and aims, important from the pedagogical point of view. The article gives the characteristics of the analysis situation (the Harvard method) and the conflicting situation, incident process, the process of getting gradually acquainted with the case, the dynamic case study, the »In Basket« method and the method of work on projects. Situation methods are used in training adults, especially executives. If we want to raise the standard of the educational process at the faculties of economics, we must employ these methods in all forms of study, including senior courses for full-time students. Situation methods can be employed in various branches of study, especially of applied sciences.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}