Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1968 -
Studie Studies

(CZ) Příspěvek k problému efektivnosti lineárně programovaných učebních textů
(EN) A Contribution to the Problem of Effectiveness of Linear Programmed Instruction Text

Strana / Page: 221-232
Autor / Author: Melezinek, A.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The author sums up the preliminary results of a research focussed on finding out the effectiveness of individual study of linear programmed instruction texts. The research was carried out at various vocational schools (age group 15—19), but especially at technical schools, involving altogether 535 students. The object of the research were two programmed instruction texts from the field of electrical engineering and electronics. The researchers were concerned with comparing the students’ knowledge acquired by the study of the subject-matter, which was presented once in the form of a linear programmed text and once in the conventional textbook form. A test given immediately after the study of the texts was finished showed that the students learning from programmed texts attained on an average approximately 6 per cent better results than those learning from the conventional texts. A test given one week later showed that the knowledge acquired by the study of programmed texts was more permanent than that acquired by the study of conventional texts. Students learning from programmed texts had forgotten approximately 5.8 per cent of the material, while those learning from the conventional texts had forgotten about 10 per cent of the material. It was further found that persons learning from the programmed texts needed on an average approximately 6 minutes longer for studying than those learning the same subject-matter from conventional texts.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}