Vzdělání a praxe

V roce 1972 absolvovala obor pedagogika a psychologie na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze.  Rigorózní řízení proběhlo v roce 1973.

1989 –  obhájila kandidátskou práci na téma: Odklady školní docházky a vývojové problémy žáků s OŠD.

1978 – dosud : UK PedF Katedra psychologie, odborný asistent, od r. 1995 – 2007 vedoucí poradenského oddělení a zástupce vedoucího katedry

Garantuje  CŽV učitelů na katedře psychologie PedF

1995 – 2004: psycholog v PPP, od roku 2005 školní psycholog na ZŠ

Publikace

L.Valentová, I. Pavelková : Psychologická příprava v učitelském studiu. In: Metanoia – Harmónia člověka. 25. Psychologické dni. Zborník príspevkov. Stimul, Bratislava 2007. ISBN 978 -80-89236-39-8

L. Valentová: Třída jako sociální skupina. In: St. Bendl, A. Kucharská (ed.): Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF, 2008, s. 67-73. ISBN 978-80-7290-366-5

Valentová, L.: Sociální profesní kompetence třídního učitele na 2. a 3. stupni škol. In: Spilková,Vl.,Vašutová,J.(ed.) Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělání. Praha. UK PedF, 2008, s. 117 – 123. ISBN 978-80-7290-384-9

Valentová L.: Sociální kompetence třídního učitele / str. 142-147/ In: Premeny psychológie v európskom priestore. Bratislava: Stimul, 2009. ISBN 978-80-89236-74-9

Valentová, L.: Skupinové poradenství. In: Hadj Moussová, Z. a kol.: Pedagogicko psychologické poradenství   III. Intervence. UK PedF, 2004.

Valentová, L.: Pedagogicko – psychologická intervence v práci se školní třídou. In: Hadj. Moussová, Z.: Pedagogicko psychologické poradenství III., Intervence.UK PedF, 2004.

Valentová, L.: Problémy mladšího a středního školního věku. In: Hadj Moussová, Z.: Pedagogicko psychologické poradenství I.,Vybrané  problémy. UK PedF, 2005.

Odborné zaměření
V poslední období se jedná o dvě tematické linie, kterým je věnována výzkumná i pedagogická činnost.

1. oblast : Příprava projektů specializačního studia  školního poradenství a jejich dlouhodobé ověřování. Výsledkem jsou studijní programy, učební materiály pro studující i statistické analýzy hodnocení studijních programů pro učitele výchovné poradce a metodiky prevence.

2. oblast:  Prevence nežádoucího chování dětí a mládeže.

Odborné výstupy: přednášková činnost, články a studijní materiály se zaměřením na skupinové poradenství, vedení školní třídy a školních poradenských skupin. Význam a role třídního učitele v primární prevenci vzniku nežádoucího chování, týmová spolupráce školního poradenského pracoviště s pedagogickým sborem.