3-4/2010 (MONO) -
(CZ) Mentoring jako forma kolegialni podpory a strategie dobré školy
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) Mentoring jako forma kolegialni podpory a strategie dobré školy
(EN) Mentoring as a Form of Collegial Support and the Strategy of a Good School
Strana / Page: 59-69
Autor / Author: Lazarová, B.
Klíčová slova / Key words: mentoring, mentor, mentorství, činností mentora, vzdělávání mentora, uvádění učitelů, kariérní růst, kolegiální podpora, začínající učitel, spolupráce učitelů.
mentoring, mentor, mentorship, mentor activities, mentor education, teacher induction, career growth, collegial support, beginning teacher, teacher co-operation.
Anotace: Autor / Author: Lazarová, B.
Klíčová slova / Key words: mentoring, mentor, mentorství, činností mentora, vzdělávání mentora, uvádění učitelů, kariérní růst, kolegiální podpora, začínající učitel, spolupráce učitelů.
mentoring, mentor, mentorship, mentor activities, mentor education, teacher induction, career growth, collegial support, beginning teacher, teacher co-operation.
Text je věnován pojmu a procesu mentoringu ve školním prostředí. Mentoring jako jedna z forem kolegiální podpory zejména začínajícím učitelům je v některých zahraničních školských systémech poznáván a rozvíjen po teoretické i praktické stránce již téměř po třicet let, v českém školství jsou k dispozici zatím jen dílčí reflektované zkušenosti. Nabízíme vysvětlení obsahupojmu mentoring a vybraných souvisejících pojmů, uvádíme cíle a význam zmíněného procesu a nabízíme také přehled některých forem mentorské podpory. Věnujeme pozornost požadavkům na mentora, jeho hlavním činnostem a přípravě. V závěrečné části pak zvažujeme podmínky a možnosti rozvoje této formy kolegiální pomoci v českém školství.
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: