3-4/2010 (MONO) -
(CZ) UČITEL - EXPERT - Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) UČITEL - EXPERT - Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
(EN) Teacher - Expert. An overview of research trends and their results
Strana / Page: 47-58
Autor / Author: Píšová, M.
Klíčová slova / Key words: učitel - expert, expertnost, expertní výkon, přístupy k výzkumu expertnosti, adaptivní vs. rutinní expertnost, identifikace učitele - experta.
expert teacher, expertise, expert performance, approaches to research of expertise, adaptive vs. routine expertise, identification of an expert teacher.
Anotace: Autor / Author: Píšová, M.
Klíčová slova / Key words: učitel - expert, expertnost, expertní výkon, přístupy k výzkumu expertnosti, adaptivní vs. rutinní expertnost, identifikace učitele - experta.
expert teacher, expertise, expert performance, approaches to research of expertise, adaptive vs. routine expertise, identification of an expert teacher.
Tato přehledová studie je věnována výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Po vymezení základních pojmů shrnuje přístupy k obecnému výzkumu expertnosti a expertního výkonu v různých oblastech lidské činnosti a jeho výstupy, dále se zaměřuje na specifické přístupy k výzkumu tohoto konstruktu v profesí učitele, konkrétně na přístup statický a přístup dynamickýIprocesuální. Pozornost je rovněž věnována kritériím identifikace učitele - experta a naznačeny jsou žádoucí směry dalšího výzkumu v dané oblasti.
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: