doc. Robert Evans

Základní využití formativního hodnocení pro úspěšnou projektovou výuku

Na této plenární přednášce se stručně podíváme na výsledek velkého EU projektu týkajícího se formativního hodnocení (projekt ASSIST-ME). Projekt byl zaměřen na čtyři druhy formativního hodnocení ve vztahu k výuce přírodovědných předmětů: okamžitá zpětná vazba, peer-to-peer, skupinová diskuse a písemné hodnocení. Vhled do problematiky těchto přístupů hodnocení poskytlo zkoumání kurzu zaměřeného na projektové vyučvání chemie na univerzitě v Utrechtu, kde bylo úkolem navrhnout nový „lék“. Při přednášce zhodnotíme anonymní internetový průzkum vztahující se k tomu, kdy by mělo být použito formativní hodnocení a jaký druh je relevantní pro různé fáze projektového kurzu v Utrechtu. Na závěr spojíme výsledky zmiňovaného výzkumu s výsledky založenými na výzkumu o používání formativního hodnocení projektového vyučování a vyhodnotíme, jak model z projektu ASSIST-ME poskytuje celkový pohled na použití formativního hodnocení v projektovém vyučování.