Renee’ Schwartz, PhD

Podporujme zvídavost: Změna poledu na to, co směřuje k vědě

Učitelé by měli zapojit studenty a žáky do aktivit, které modelují „to, co dělají vědci“. Badatelsky orientované vyučování je široce používanou strategií k dosažení tohoto cíle. Bádání je většinou stavěno tak, že řídící otázku klade spíše učitel než aby studentům a žákům umožnili zvolit si svoji vlastní cestu. Tato cesta nemusí nutně generovat znalosti vědecké nebo o vědeckém výzkumu. V důsledku toho se od studentů a žáků očekává, že přijmou vědecká tvrzení bez otázek. V současné době vědu a vědecké bádání ignorují nebo popírají občané, kteří se bojí neznáma, obávají se měnících se zpráv a obávají se vědeckých tvrzení. Tato přednáška bude zkoumat současné (ne)poznání, které vede k těmto obavám. Prof. Renee Schwartz zkoumá také alternativní přístupy, které využívají přirozené zvídavosti.