Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1-2/2012 (MONO) -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Vliv vývoje sociálních interakci dětí mladšího školního věku na možnosti podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci
(EN) The lnfluence of the Social Interactions of Children of Lower School Age on the Potential of Support for Reading in Family Education

Strana / Page: 126-136
Autor / Author: ŠAUEROVÁ, M.
Klíčová slova / Key words: sociální interakce, přímá interakce, nepřímá interakce, čtenářská gramotnost, rodina, dítě mladšího školního věku.
sociál interaction, direkt interaction, indirect interaction, reader's literacy family child at lower school age.

Anotace:

Příspěvek se zaměřuje na sledování vývoje preferencí v sociálních interakcích dětí na počátku školní docházky. Získaná data jsou výsledkem dotazníkového šetření v roce 1999 a 2010. V průzkumu bylo sledováno, s kým si děti nejraději povídají, součástí vyhodnocení bylo rovněž porovnání vývoje preferencí přímé a nepřímé sociální interakce. Úroveň sociálních interakcí lze považovat za jeden z významných faktorů podpory čtenářské gramotnosti ve školním věku, v závěru příspěvku jsou nabízené možnosti, jimiž bychom mohli posilovat interakci dítěte s rodiči.



Annotation:

This article is concerned with observation of the development of the social interaction preference of children at the beginning of school attendance. The data gathered come from questionnaire survey in 1999 and 2010. he survey involved observation of children 's favourite partners in communicating and also the development of their preferences for direct and indirect sociál interaction. The level of sociál interaction can be considered a crucial factor in support for reading literacy in school-age children. At the end of the article there are suggestions of ways in which chil¬dren interactions with parents can be strengthened.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}