Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2009 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Korelace mezi výsledky testu studijních předpokladů a školním prospěchem
(EN) Correlations between the Results of Tests of Study Prerequisites and School Success

Strana / Page: 283-290
Autor / Author: Mazurek, J.
Klíčová slova / Key words: korelace, prospěch, skóre, testy studijních předpokladů (TSP)
correlation, grade average, score, tests of General Academic Prerequisites (GAP)

Anotace:

Článek prezentuje výsledky výzkumu, v němž bylo porovnáváno skóre žáků maturitních tříd gymnázia dosažené v testech studijních předpokladů (TSP) s jejich prospěchem. Mezi uvedenými proměnnými byly zjištěny velmi nízké až střední negativní závislosti.



Annotation:

Tests of General Academic Prerequisites (GAP) by SCIO are increasingly used as a tool for entrance examinations to different types of schools. The GAP tests are usually comprised of three parts: verbal, analytical and quantitative sections which test students‘ verbal, logical and mathematical skills. The question remains, however, whether the GAP tests do indeed identify „general academic prerequisites“ and whether there is a correlation between scores in the GAP tests and grade average of students, which is a standard indicator of school success.
This article presents the results of re-search carried out at Gymnasium Orlová. The research sample consisted of 100 senior students. Students were separated into three groups and tested by three different GAP tests made by SCIO. The goal of the research was to determine correlations between scores in the GAP tests and students grades in mathematics, Czech language and overall grade. The correlation between overall scores in the GAP tests and overall grades was medium and negative (correlation coefficients: -0.46; -0.47 and -0.51), correlation between scores in verbal section and grades in Czech language was very low to medium and negative (correlation coefficients: -0.18; -0.43 and -0.51), and correlation between scores in quantitative section and grades in mathematics was low to medium and negative (correlation coefficients: -0.35; -0.42 and-0.44). The average percentile achieved by girls was 49, whilst average percentile of boys was 52. However, in the same period boys were evaluated worse than girls in their school reports (the average grade for girls was 1.606 and average grade for boys 1.996).



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}