Rubriky: 2/2009 (MONO)- Studie
Strana: 153-163
Autor: Beneš, Z.
Klíčová slova: didaktická transformace, historiografie, historická véda, historická kultura, vzdělávací obor, vyučovací předmét, vzdélávací oblast, noetická, edukační a delektornífunkce historiografie.
Anotace: Studie se snaží popsat a charakterizovat základní problémy didaktické transformace historické védy a historiografie vůbec do vyučovacího předmétu déjepis, popřípadé dalších předmétů, v nichž nacházejí své uplatnéní historické informace. Upozorňuje na komplikovanou situaci dnešní historické védy v celku soudobé historické kultury a na konsekvence tohoto stavu pro školní vzdélávání. Důraz klade na fakt komplexity didaktické transformace historie, protože vedle samotného noetického základu je tu předáván a transformován systém hodnot.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura: