Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1966 -
Školní hygienaSchool hygiene

(CZ) Užití orientačního grafického testu při psychologické diagnostice školní zralosti
(EN) The Use of an Orientation Graphic Test in Psychological Diagnostics of School Maturity

Strana / Page: 710-721
Autor / Author: Jirásek, J.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Instigated by foreign literature we have set ourselves the task of contributing to the improvement of pre-school examinations. We have gathered and studied the material dealing with both theoretical and practical aspects of the problem of maturity for school attendance. Thus we have also become acquainted with the most important tests which are being used for this purpose. In selecting testing material we have proceeded from the results of our previous research work, according to which the most important sources of getting to know a child’s psychology are the child’s graphic manifestations and performances. Therefore we have decided to use A. Kern’s test and worked out a modification of his three tasks: 1) drawing of a man’s figure, 2) imitation of handwritten letters and 3) copying a group of ten dots. By means of this orientation test we have examined 596 children (through the intermediary of children’s health centres of the District National Health Institute, Prague-Eeast). In comparing the test results with the attainment of the children in the first year of their school attendance we have found a statistically very significant relationship (P = 0,001) .between the school maturity grade attained in the test and pencil handling, initial adaptation to the school environment, the marks after the first half-year and the marks in Czech, arithmetic, the arts and handicraft at the end of the school-year. The research is planned for five years. The result of its first stage will be used to improve the practice of complex pre-school examinations in the above-mentioned district and their applicability will be verified in other areas as well.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}