Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/1964 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Upevňovanie vedomostí a jeho miesto v systému vyučovania
(EN) The Process of Rendering the Acquisition of Knowledge Permanent and its Place in the System of Instruction

Strana / Page: 7-16
Autor / Author: Václavík, V.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The process of acquiring knowledge passes through conspicuous changes in the educational practice. Also the theoretical study of this process is given much more attention than the process of making the knowledge acquired permanent. Permanency and solidity of knowledge as a condition of this usefulness is and index showing how close school is to life. Solid and permanent knowledge helps to understand new phenomena and their relationships, general laws governing natural and social phenomena, it helps to find the right answers to the complicated situations of everyday life. The usual ways of consolidating knowledge (exercises, revision, practical application) make it necessary and possible to differentiate the work quantitatively as well as qualitatively, in keeping with individual capabilities of the pupils. The new organisation of the lessons undoubtedly makes base phase of instruction more active. It will be necessary to book into the matter to find out to what extent it also promotes the consolidation and practical applicability of the knowledge and to what extent it helps to develop the pupils’ powers of independent reasoning and their capacity to learn new facts. f The process of rendering the knowledge solid and permanent cannot be reduced to mere drill during the lesson or to occasional revision. It requires a system in which each stage has its function, not only in itself but also in connection with other stages, from immediate drill to systemation and generalisation in the summing-up stage. The process of consolidating knowledge, being a significant component of the educational process, is in need of its innovators, theoreticians as well as practicians.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}