Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1963 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) První zkušenosti z programování učiva
(EN) The first experiences with programming subject-matter

Strana / Page: 426-445
Autor / Author: Knězů, V.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

In order to investigate the substance of programming, its specific features and possibilities of application in the process of classroom instruction, one section of subject-matter was programmed according to the principles of B. F. Skinner, N. Crowder and S. L. Pressey. The article acquaints readers with the method of drawing up the programme, as it was worked out in programming a section of Czech orthography, and indicates the place of programmed teaching in the process of classroom instruction. Drawing up the programme consists in creating a hierarchical system of educational alms to be reached by pupils in skills and knowledge, in creating a system of assignments adequate to these aims, in the construction of steps the content and the sequence of which would correspond to the content and sequence of the aims and assignments, in experimentally fixing the frequency of assignments in the programme and in working out a suitable method of immediate confirmation. Programmed teaching does not exclude conventional teaching methods, but supplements them, making it possible to control the pupil’s own independent work. But it is not just one of the teaching methods, it has a wider significance. It brings suggestions for improving the quality of conventional teaching methods, because, by analysing the subject-matter, the aims and the media of instruction, which the preparation of the programme presupposes, it contributes to a deeper understanding of factors in the process of learning.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}