Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/1963 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) Psychologické zretele skúšania a klasifikovania na školách
(EN) Psychological Aspects of Examining and Marking at Schools

Strana / Page: 521-528
Autor / Author: Jurovský, A.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

The basic thesis of the study is that examining and marking the pupils’ knowledge within the framework of classroom instruction is important from the didactic as well as educational standpoint. For this reason pedagogy and educational psychology for several decades have been trying to work out the so-called objective methods of examining and marking in addition to the traditional subjective methods. It is stated that officially only the traditional subjective method of examining and marking is used at schools in Czechoslovakia. By analysing the marks attained by pupils at one school in Bratislava (with 33 classes) the author indicates the weak points and irregularities of this system: different marks in the same subjects, in parallel classes, in easy and difficult subjects, in different grades and school terms. The author proves that this system has an unfavourable psychic reflection on the pupils. They often regard classroom examining as an incalculable event, having fatalistic and irrational views on it. They adopt an incorrect and deformed attitude also to the marking system, considering it very often wrong and unjust; all this unfavourably influences their attitude to school work and duties. In view of the didactic and educational gravity of this problem the author draws the conclusion that it should be given more attention than up to now and should be approached scientifically; this should be done as “part of a complex inquiry into the teaching processes at schools.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}